Perjalanan dan Pelancongan

Percutian hujung minggu di Oman

Tidak lama kami sampai kepada orang tuanya di Kesultanan Oman, saya melihat dari jauh payung berwarna-warni yang turun secara senyap-senyap ke pantai..walaupun kami tidak berehat sepanjang perjalanan..adegan ini sudah cukup membuatkan saya merasai aktiviti itu semula. ..
oman
Kami tiba di hotel, dan sebelum ini kami telah memilih Hotel Millennium.. Semasa masuk, anda boleh melihat ombak laut yang tenang. ada lebih dari satu payung berwarna penting untuk turun..saya datang..
Saya tidak berhenti duduk..Saya terus menuju selepas menerima kunci bilik saya ke pantai biru..pasir kelabu dan kerang bertaburan di merata tempat..pelabuhan kecil di mana frasa kecil bergoyang..bertentangan dengan taman tropika
Percutian hujung minggu di Oman
Saya merasakan pada masa itu saya telah memilih tempat yang sesuai untuk memulakan percutian singkat yang istimewa jauh dari kebisingan kota..jauh dari tekanan kerja.
Sudah tiba masanya untuk makan tengah hari.. Saya pergi ke Restoran Al Maidan. Kami makan tengahari Arab murni manasif dan kebab.. Kemudian kami menuju ke jantung Muscat.. Di mana saya telah membaca banyak tentang muziumnya.. Saya tidak sabar untuk melawatnya dan mempelajari tentang warisan Oman.
 Pada mulanya, saya pergi ke Muzium Mata Wang.. Di sana saya menjumpai syiling yang digunakan di rantau ini sejak sebelum Islam.. Memandangkan lokasi Oman yang strategik, yang dikuasai oleh pertukaran komersial, yang membawa kepada kemakmuran dan kekayaan mata wangnya sejak suatu ketika dahulu.
Percutian hujung minggu di Oman
 Kemudian saya pergi ke Muzium Bait Al Zubair untuk mengetahui tentang warisan Oman, termasuk pakaian, keris, dan barang kemas, apatah lagi dokumen sejarah dan sejarah yang kembali ke zaman purba sejarah Oman.
Saya kembali ke hotel..malam yang baik untuk bangun keesokan harinya penuh dengan aktiviti dan kecergasan
Mari mulakan hari istimewa kita dengan bot kecil untuk memancing di laut
Percutian hujung minggu di Oman
Saya pulang dengan tangan kosong, walaupun laut sangat kaya dengan kekayaan ikan..tetapi saya kurang pengalaman walaupun ada peralatan..Selepas makan tengahari saya pergi ke paragliding..
Pemandangan lebih indah dari planetarium apabila anda turun dengan lembut ke arah pantai kelabu yang tenang
Matahari dah nak terbenam
Dia kelihatan sangat cantik dari langit
Percutian hujung minggu di Oman
Saya mengambil banyak gambar di sana sehingga senja hilang di pantai dan kemudian kami menuju ke Restoran Al-Midan.. untuk menikmati malam laut yang sangat baik
Keesokan paginya sudah tiba masanya untuk bertolak
Jadi kami mengemas barang-barang kami, berharap untuk kembali..dan menghabiskan satu lagi percutian indah tidak lama lagi di Amman lagi

artikel berkaitan

Pergi ke butang atas
Langgan sekarang secara percuma dengan Ana Salwa Anda akan menerima berita kami terlebih dahulu, dan kami akan menghantar pemberitahuan kepada anda setiap berita baharu لا نعم